Ratings and Recommendations by outbrain

11/3/09

Noms de plantes en català

El TERMCAT ha publicat un nou diccionari en línia, Noms de plantes, amb la voluntat de posar a l'abast dels usuaris la primera versió d'un projecte en curs d'elaboració, el Recull de noms catalans de plantes, obra en què treballa actualment un equip format per botànics, filòlegs i terminòlegs, vinculats al Laboratori de Botànica de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona, la Institució Catalana d'Història Natural, filial de l'Institut d'Estudis Catalans, i el TERMCAT.

El projecte se centra en les plantes vasculars, és a dir, falgueres i plantes amb flors que tenen denominació catalana pròpia. Lògicament, corresponen en bona part a plantes autòctones dels territoris de parla catalana, però també s’han documentat un nombre important de denominacions per a espècies exòtiques que presenten interès comercial, cultural o científic.

Les dades recollides s’han organitzat en fitxes terminològiques conceptuals, cadascuna de les quals es refereix a un únic tàxon botànic. Les categories taxonòmiques que s’han tingut en consideració com a base per a les fitxes terminològiques són el gènere, l’espècie, la subespècie i la varietat.

La versió en línia actual ofereix unes 25.000 denominacions catalanes de plantes referides a uns 5.900 tàxons botànics. La informació que es presenta ha estat contrastada i revisada per l’equip d’elaboració, i no es difonen les dades que encara es troben en procés de revisió. Es preveu l’actualització semestral d’aquesta primera versió digital i s’espera que la versió final de l’obra, que serà publicada com a llibre i també serà accessible en línia, contingui més de 30.000 denominacions catalanes de plantes (incloses variants fonètiques, gràfiques, etc.) corresponents a uns 6.000 tàxons de flora vascular.

És més divertit viatjar en grup



Nova campanya publicitària per a De Lijn, la companyia pública de transports de Bèlgica. És una creació de Duval Guillaume, amb producció de Creative Conspiracy.

Té l'objectiu d'emfatitzar la missió de l'empresa De Lijn: ser la forma més eficaç de moure's pel país. La idea de la campanya ès mostrar que viatjar en grups ès sempre un avantatge. Amb tal finalitat es varen crear dos curtmetratges animats, il·lustrant aquest concepte de forma força divertida.

LLUERNES


PINGÜINS